Projecten
Geen enkele organisatie is hetzelfde, geen enkel project is dus hetzelfde. Onze pragmatische aanpak zorgt voor een korte opstart fase en een snelle return.
Onze consultants begeleiden uw interne mensen naar het gewenste resultaat.
Onze consultants begeleiden uw interne mensen naar het gewenste resultaat.
Mensen
Onze consultants hebben jaren ervaring in veranderingsmanagement. Meestal hebben ze alle niveau's van een organisatie doorgelopen en kunnen dus een schat aan ervaring aanbieden om uw trajecten te begeleiden.
Hands-on
We leveren geen mooie slideshows maar werken zij aan zij met de interne medewerkers in agile sprints. Hierdoor houden we de focus op de veranderingen en op de medewerkers die ze uitvoeren.
Onze consultants ondersteunen waar nodig, vullen tijdelijk rollen op en effenen het terrein voor een vlotte transitie.
Onze consultants ondersteunen waar nodig, vullen tijdelijk rollen op en effenen het terrein voor een vlotte transitie.
Processen
We werken steeds volgens industriële processen en standaarden zoals bvb ITIL, COBIT en IT4IT. Deze bieden immers een doordachte, reeds geteste en gestandaardiseerde manier van werken, waardoor ze sneller geïmplementeerd kunnen worden.
Onze Key Performance indicators
Competentie
Alle consultants van Iron Consulting zijn experts in hun vakgebied. In hun loopbaan hebben ze functies op bijna alle niveau's van een organisatie ingevuld. Hun advies komt dus rechtstreeks uit hun uitgebreide ervaring en is steeds gesteund op internationaal gevalideerde best-practices.
Geschiktheid
Herhaalbaarheid
Onze historiek
Onze oprichter doet naast zijn job binnen de technische tak van IT zijn eerste ervaringen op met service management en het ITIL v1 framework (GITIM). Hier wordt het fundament gelegd van wat later een succesvol bedrijf zal worden.
Als zijn eerste werkgever vraagt om een service strategy uit te schrijven voor het Belgisch hoofdkantoor en later voor de globale organisatie ondervindt hij hoe sterk een goed verankerde service cultuur kan bijdragen tot de bedrijfsresultaten.
Als zijn eerste werkgever vraagt om een service strategy uit te schrijven voor het Belgisch hoofdkantoor en later voor de globale organisatie ondervindt hij hoe sterk een goed verankerde service cultuur kan bijdragen tot de bedrijfsresultaten.
In dit jaar wordt de zelfstandige activiteit opgestart in bijberoep. Steeds vaker vragen klanten advies om hun dienstverlening aan de interne en externe klanten te verbeteren.
ITIL V2 wordt gelanceerd en een aantal eerste rudimentaire tools komt op de markt.
Iron Consulting doet met een aantal software partners de eerste implementaties in België en Nederland
ITIL V2 wordt gelanceerd en een aantal eerste rudimentaire tools komt op de markt.
Iron Consulting doet met een aantal software partners de eerste implementaties in België en Nederland
Iron Consulting wordt eerst een fulltime eenmanszaak en later een bvba. In 2008 worden de eerste consultants geplaatst en wordt er een interne standaard methodiek ontwikkeld.
Na de introductie van ITIL v3 wordt er gefocust op ITSM proces en tooling implementaties en wordt het technische luik afgestoten.
Na de introductie van ITIL v3 wordt er gefocust op ITSM proces en tooling implementaties en wordt het technische luik afgestoten.
Iron Consulting zet de evolutie naar een Business Transformation Consultancy Provider verder. Hiervoor wordt er naast Service & Operations Management meer en meer gefocust op de ondersteuning van organisatiebrede veranderingstrajecten waar ICT slechts een ondersteunende rol heeft.
Iron Consulting verhuist naar een splinternieuw bedrijfsgebouw in Zaventem naast de grote ICT providers.
Een nog nauwere samenwerking wordt opgezet met de key leveranciers van Service tooling, outsourcing en corporate advisory diensten.
Een nog nauwere samenwerking wordt opgezet met de key leveranciers van Service tooling, outsourcing en corporate advisory diensten.
Iron Consulting begeleidt succesvol een van de grootste outsourcingstransities van de Belgische overheid ten belope van 270 mio €
Iron Consulting voert op 5 maanden een transitie uit van de volledige operationele ICT scope voor Agfa
Onze workflow
1. We bespreken uw nood
Goede afspraken zorgen voor succesvolle projecten. De intake gesprekken zorgen ervoor dat we uw organisatie en haar pijnpunten goed in kaart brengen en van daaruit een high level plan van aanpak op kunnen stellen.
Door deze stap goed uit te voeren, verzekeren we er ons van dat onze diensten aansluiten bij wat uw organisatie nodig heeft en dat we de juiste consultant(s) toewijzen.
Door deze stap goed uit te voeren, verzekeren we er ons van dat onze diensten aansluiten bij wat uw organisatie nodig heeft en dat we de juiste consultant(s) toewijzen.
2. We bepalen samen de scope
Op basis van het high level plan van aanpak bepalen we samen met de interne stakeholders de scope tot in de details. Door de stakeholders actief te betrekken leggen we de basis van onze samenwerking en weet iedereen binnen de organisatie wat van hem of haar verwacht wordt.
Dankzij deze vroege betrokkenheid van iedereen bij het project ruimen we eventuele barrières op voor ze een risico vormen voor de uitvoering van het project.
Dankzij deze vroege betrokkenheid van iedereen bij het project ruimen we eventuele barrières op voor ze een risico vormen voor de uitvoering van het project.
3. We voeren samen uit
Door de oplevering op te delen in korte sprints waarbij de interne medewerkers in de lead zitten wordt de verandering voelbaar door de gehele organisatie. Onze consultants coachen de medewerkers on the job en zorgen ervoor dat hun advies omgezet wordt naar concrete acties.
Door deze hands-on aanpak verzekeren we er ons van dat de medewerkers op een kwaliteitsgecontroleerde manier de nodige skills aanleren en dat het management een zichtbaar resultaat kan voorleggen.
Door deze hands-on aanpak verzekeren we er ons van dat de medewerkers op een kwaliteitsgecontroleerde manier de nodige skills aanleren en dat het management een zichtbaar resultaat kan voorleggen.